טויוטה קורולה 2014: היפנית שוב עולה על הגל

  • טויוטה קורולה 2014: היפנית שוב עולה על הגל

    למרות שנראה שמכוניות ההאצ'בק בעלות החלק האחורי השטוח הפכו לצעקה האחרונה בכבישים, דגמי הסדאן בעלי החלק האחורי הבולט עדיין מפגינים נוכחות מרשימה בשוק הרכב, כשמספר יצרנים נלחמים בעוז על הנישה. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הותיקות בקרב דגמי הסדאן, קצת איבדה משהו מהסקס-אפיל שלה בשנים האחרונות לעומת דגמים אחרים, וזו כנראה הסיבה שהחברה היפנית החליטה להעביר אותה מתיחת פנים בשנה שעברה (2014), שמזכירה לנהגים עד כמה השם של הדגם מייצג איכות גבוהה.


    טויוטה קורולה 2014: מכונית לנהגים שיודעים מה הם רוצים
     
    המראה של הטויוטה החדשה, עם קווים ישרים וללא התחכמויות, משדר רצינות ובמידה מסוימת גם "בגרות" שרוצה להמחיש כי מדובר ברכב משפחתי ולשקף את הציונים הגבוהים שהיא זכתה להם במבחני בטיחות וידידותיות לסביבה. סימן-ההיכר של עיצוב הפנים של הדגם, המרווח הגדול ליושבים במושבים הקדמיים והאחוריים, נוכח גם בטויוטה קורולה 2014 ואף הוגדל – מה שמספק לנוסעים רמת נוחות גדולה בהפרש ניכר מזו של מכוניות סדאן אחרות כמו המאזדה 3 והפורד פוקוס.
     
    טויוטה קורולה 2014: לשליטה מלאה על הכביש
     
    טויוטה קורולה 2014 מגיע עם מנוע 1.6 ליטר ותיבה של שבעה הילוכים שמספקים תצרוכת דלק מצוינת של 17.8 קילומטר לליטר. החסכנות בדלק לא מגיעה על חשבון הביצועים, וההתמודדות של הטויוטה קורולה עם הכבישים העירוניים והבינעירוניים של ישראל היא מצוינת. נסיעה במהירות של 100 קמ"ש בטויוטה קורולה היא חוויה חלקה ומהנה, כאשר עקיפות מתבצעות באלגנטיות יתרה (ההגה של הטויוטה קורולה מספק לנהגים שליטה מצוינת גם במהירויות גבוהות) וסיבובים – עקב-אכילס רציני ברוב מכוניות הסדאן גדולות-המימדים – נגמעים על ידי הרכב בקלילות.
     
    אחד החידושים העיקריים בטויוטה קורולה 2014 הוא בקטגוריית האבזור, עם האפשרות לחבר לצג המולטימדיה של הרכב את הטלפון הנייד ולקבל תצוגה מלאה של מה שנראה על המסך הקטן – שימושי במיוחד עבור תוכנות GPS. הצג נותן שליטה מצוינת גם על רכיבי האבזור המסורתיים יותר כמו בקרת השמע והאקלים.
     
    טויוטה קורולה 2014 מוכיחה שמדובר עדיין ביפנית מספר 1 – ובאחת הבחירות המועדפות עבור רוכשי רכב סדאן.