פיג'ו 508

  • פיג'ו 508

    מכונית המנהלים החדשה של פיג'ו, דגם ה-508, מחליפה את ה-407 וה-607, ומהווה שינוי בגישה של יצרנית הרכב הוותיקה. יצאנו לבדוק אם שינוי הכיוון הוא בכיוון הנכון.

    פיג'ו 508 היא התשובה של יצרנית הרכב הצרפתית לנישת רכבי המנהלים המחייבת. בהתאם, היא מגיעה עם נתונים טכניים ואבזור מרשים שדורשים בדיקה.


    מראה חיצוני

    כיאה למכונית מנהלים מודרנית, ה-508 גדולה, אך לא גדולה מדי. העיצוב המסורתי של המותג מוגש כאן בגרסה מעודנת שמשדרת תנועה חלקה, אלגנטיות ונינוחות. היא מרשימה ואסרטיבית, אך מבלי לשדר מאמץ לבלוט.

    אבזור

    ה-508 מגיעה עם ארבעה סטנדרטים של אבזור: Access, Active, Premium ו-GT. כל רמות האבזור מצוידות במערכת מיזוג מקורית עם בקרת אקלים נפרדת לנהג ולנוסע, כאשר בשתי הרמות העליונות נוספת גם חלוקה ל-4 אזורים נפרדים. בכל הרמות ישנם גם מסנן אוויר לתא הנוסעים, פתחי אוורור מאחור ותא כפפות למשקאות ודברים מאכל.

    לטובת הנהיגה, מצוידת ה-508 במחשב דרך, מגביל מהירות ובקרת שיוט, וכן חלון תצוגה עילית נשלף (Head-UP DISPLAY) שמציג נתונים מלוח המחוונים בגובה שדה הראייה של הנהג.

    כנהוג ברכבי פיג'ו, גם ה-508 נותנת דגש לנושא הבטיחות. היא מצוידת ב-6 כריות אוויר (כולל אפשרות לנטרול כרית האוויר במושב ליד הנהג, להסעת תינוק מלפנים), ובשלל מערכות לנסיעה בטוחה, לרבות מערכת ESP לבקרת יציבות אלקטרונית, ABS למניעת נעילה של הגלגלים בזמן בלימה, BAS לתגבור הבלימה ו-EBD לחלוקת בלימה אלקטרונית. בנוסף, בשעת נסיעה ב-10 קמ"ש ומעלה ננעלות כל הדלתות ונפתחות באופן אוטומטי במקרה תאונה.

    פנים הרכב

     העיצוב החיצוני של ה-פיג'ו 508 נמשך פנימה, וגם כאן היא משדרת נוחות ויוקרתיות, עם דגש על מראה קלאסי ונקי. תא הנהג מעוצב בקפידה, עם תנוחת ישיבה נוחה ושפע של מרחב תמרון. גם לנוסעים מאחור יש שפע של מקום לרגליים ולראש, כאשר הרצפה השטוחה תורמת לתחושת המרחב.

    גם תא המטען מגיע בנפח נדיב, וכן מצויד בעזרי נוחות, כגון וויי תלייה לתיקים, טבעות עיגון, תאורה, ובדגם ה-SW, גם שקע 12V.

    המנוע וחוויית הנסיעה

    הפיג'ו 508 נושאת את מנוע ה-1.6 ל', שהפך לסטנדרט בקרב מכוניות בקטגוריה, למעט בסטנדרט ה-GT, שמצויד במנוע דיזל בנפח 2.2 ל'. מנוע ה-1.6 מציע 156 כ"ס ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. ה-GT, לעומתו, מגיע להספק מרבי של 204 כ"ס ולמהירות מרבית של 234 קמ"ש. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים, שמתנהלת בחסכנות וביעילות.

    בהתאם למראה שלה, ה-508 מתנהלת ברוגע ובבטחה. היא מגיעה לשיא המומנט בסל"ד נמוך, ובאופן כללי, לא דורשת שליטה אגרסיבית. בזכות הכוח של המנוע ויעילות תיבת ההילוכים האוטומטית, המכונית מתנהלת בשקט ומעניקה חוויית נהיגה שקטה ונוחה, גם במהירויות גבוהות

    לסיכום

    הפיג'ו 508 בהחלט מצדיקה את נוכחותה בקטגוריית רכבי המנהלים ואת מעמדה בתור היורשת של דגמי ה-407 וה-607. אין ספק שהיא מהווה תחרות לדגמים מקבילים, כגון הסיטרואן C5, הסובארו B4 והפורד מונדיאו.