פג'ו 301: אריה שואג על כבישי ישראל

  • פג'ו 301: אריה שואג על כבישי ישראל

    על מה חושבים נהגים בישראל כשהם חושבים על פג'ו? ליצרנית הרכב הצרפתית נהנית ממוניטין קשוחים בארצנו, אולי בזכות סמל האריה המיתולוגי שלה, הנוכחות המתמשכת שלה על מסלולי המרוצים, והתקופה הארוכה שבה הרכבים שלה היו הבחירה המועדפת עבור אנשי הקבע של צה"ל. אבל בשנים האחרונות הרכבים של פג'ו דהרו בעיקר על הכבישים המפנקים של צרפת, ורכבי החברה התרככו בהתאם.


    עם הפניה הגוברת של הלקוח הצרפתי ליצרני המכוניות מהמזרח הרחוק ונטישת הדגמים המקומיים, הבינו בפג'ו שצריך להתחיל לפנות גם לנהגים שמחוץ לצרפת, ובמיוחד לאלה ממדינות עם תשתית תחבורה פחות מפותחת. כך נולדה הפג'ו 301 – עם המראה האלגנטי של החברה מבחוץ והקשיחות הנכונה להתמודד עם אתגרי הכביש מבפנים.

    אלגנטיות בתוך הרכב – ועל הכביש
     
    הדבר הראשון שמושך את תשומת הלב בדגם הפג'ו 301 הוא דווקא תא המטען שלה. הוא מתהדר לא רק בנפח מכובד (506 ליטר) אלא גם בפתח נמוך, שמקל על הכנסת מטענים לאלה שמתקשים להרים אותם לגובה רב מדי. הנפח של תא המטען הוא הסנונית שמבשרת על החלל הגדול והמרווח שמצפה לנהגים ולנוסעים בפג'ו 301: לא רק בסיס הגלגלים הרחב מפסק הרבה מקום – גם התקרה הגבוהה (1.46 מטרים) מאפשרת ישיבה נוחה בתוך הרכב גם לגבוהים מבינינו, ומספקת חוויה שמזכירה לעיתים ישיבה באולם קולנוע יותר מישיבה בתוך רכב. השליטה על מערכות השמע ובקרת האקלים מתבצעת דרך תצוגה ומערכת כפתורים פשוטה ומצומצמת, שמאפשרת הפעלה קלה ואינטואיטיבית.
     
    המבחן האמיתי של הפג'ו 301 מגיע כאשר היא עולה על הכביש, וכאן אפשר להיווכח שמדובר ברכב שנועד להתמודד עם כבישים קשים. ישראל אמנם רחוקה מאוד מהמצב הקטסטרופלי של הכבישים בהודו או בנגלדש, אבל כשפגעי מזג האוויר (במיוחד בחורף) נוטים להשאיר אצלנו בורות ומהמורות בדרך, משמח לגלות שהפג'ו 301 מתמודדת איתם בקלות, בלי תהודה אצל הנהגים. הפג'ו 301 גומעת גם פניות וסיבובים באלגנטיות יתרה.
     
    עם הפג'ו 301, החברה מצדיקה שוב את המנטליות שנתן לה לוגו האריה השואג שלה.