פיג'ו 208 במבחן דרכים: "נהדרת" זו לא מילה גסה

  • פיג'ו 208 במבחן דרכים

    שעות הבוקר המוקדמות, קרני השמש שוטפות את המכונית צבועת הצבע המטאלי השחור, מחזירה עמעום המלווה בהשתקפות כאילו והייתה למראה. פותח את הדלת, מתיישב במושב הנהג, מתניע. מקשיב לרעשי המנוע המתקתק כמו שעון, לוחץ נגיעות נגיעות על דוושת הגז – מכניס לדרייב ומדביק את הרגל. פתיחה בכביש (מאובטח ומבוקר), תחושת עוצמה קלילה עוברת בי, "בוא'נה, המכונית הזאת נותנת, וואלה נותנת..", אני אומר לעצמי וממשיך ללחוץ עד לסגירת הסקאלה (188 ק"מ), מרפה לאט לאט מהגז עד לכדי עצירה מוחלטת.



    מכאן, נותר לי להעיד כי פיג'ו 208 החדשה מעניקה תחושה של מכונית אחרת לגמרי מאחותה הקודמת, ה207, היא נאה יותר, קלילה יותר ומהירה יותר.

    כן, במבט ראשוני במבחן הדרכים של ה 208 , היא אינה שיא היופי, אבל לוקח מעט זמן להתרגל, מודה. יתרה מכך, פנים הרכב מאובזר בפליסטקה פשוטה למראה, אך בחינה קרובה יותר מגלה מערך שלם של חיווט אלקטרוני מתקדם המצוי בין הנסתר לגלוי – בין דאשבורד פשוט וחסר כל גימיק להפתעות קטנות הצצות ממנו כאשר נתניע את הרכב. למשל, מערכת מולטימדיה המגיחה ממרכזו עם הדלקתה, או מערכת המיזוג שמרכזה מצוי מאחורי מתחת למערכת המולטימדיה ובמבט ראשוני קשה לקלוט זאת. כמו כן נתונים שעוני המהירות לעיצוב מרשים ושונה מדגמי העבר המאופיינים בצבע הכתום והמרגיז.

    במילה אחת: נהדרת

    הרכב שעשה את דרכו בתחילת השנה אלינו מהמפעל הצרפתי, כנראה עבר מקצה שיפורים מסוים המותאם בבחינת הדרישה לרכב חזק יותר.

    מבחן הדרכים של הפיג'ו 208 החדשה, מעלה בסל נתונים מעניינים נוכח הדגם הקודם שהיה חלש יותר: רחבה ויציבה עומדת ה208 החדשה על בסיס גלגלים של 254 ס"מ, המנוע, בעל תיבת ההילוכים האוטומטית (משולבת טיפטרוניק) משולבת בתוך מנוע 1.6 ל' המפיק כ120 כוחות סוס ומביא למהירות מרבית –של 190 קמ"ש.

    כן, לקח לי זמן להתחבר אליה, אך כשנכנסתי – נוחות המושבים האופיינית לצרפתיות, המתלים הרכים במהלך הנסיעה, המנוע השקט (באופן יחסי) והאחיזה בכביש, כולם שיטו בי וגרמו לי להתאהב מחדש. התחושה במבחן הדרכים הייתה כי בכל הנוגע לפיג'ו 208 החדשה, אכן מדובר במכונית , שבמילה אחת אני יכול לומר: נהדרת.