פיג'ו 5008

  • פיג'ו 5008

    עם שבעה מקומות ומפרט עשיר, פיג'ו 5008 – דגם המיניוואן המשפחתי והקומפקטי, מתחנן לצאת לטייל. אז ארזנו המיטלטלים ויצאנו לדרך.

    עם מחירי דלק מאמירים ומודעות גוברת והולכת לאיכות הסביבה, יותר ויותר אנשים נוטשים את הג'יפים העירוניים לטובת קטגוריית המיניוואנים. הדור החדש של רכבי המיניוואן מציע חלל רכב מרווח ונוחות לכל המשפחה, לצד חסכונות בדלק ובפליטת CO2, והפיג'ו 5008 היא דוגמה מצוינת לכך.


    מראה חיצוני

    אחד הדברים הבולטים לגבי ה-5008 הוא העיצוב הזורם והאווירודינאמי שלה, שהוא אחד מן היפים בקטגוריה. עיצוב זה מייצג את שינוי התפיסה של יצרניות הרכב בנוגע לצורכי הנהגים של היום, עם דגש על שימושיות אלגנטית, במקום גודל ואלמנטים מצועצעים. מלבד זאת, בולטים כל הסממנים שהפכו כבר לתו ההיכר של פיג'ו, עם מכסה המנוע הקצר ומעוגל קלות, שמשה רחבה בזווית נמוכה וקווי מתאר חלקים לכל אורכה.

    אבזור

    הפיג'ו 5008 מגיעה בשני סטנדרטים של אבזור: Premium ו-Premium Pack. שני הסטנדרטים מגיעים עם חבילת הבטיחות המלאה של פיג'ו: שש כריות אוויר, מערכת ESP לבקרה על יציבות הרכב, ABS למניעת נעילת הגלגלים, מערכת BAS לתגבור הבלימה במקרה חירום, EBD לחלוקת הבלימה בצורה בטוחה ו-ASR לבקרת משיכה. כמו כן, ננעלות הדלתות בשעת נסיעה מעל מהירות של 10 קמ"ש ונפתחות בזמן תאונה.

    פיצ'ר ראוי לציון, שמגיע בסטנדרט ה-Premium Pack, וניתן לבחירה כאופציה בסטנדרט ה-Primium, הוא תצוגת Head-Up, עם חלון קטן שנשלף חשמלית מלוח המחוונים ומציג את נתוני הנסיעה בתחום שדה הראייה של הנהג/ת.

    לצד אבזור הבטיחות מציעה ה-5008 גם חבילת אביזרי נוחות מרשימה הכוללת, בין השאר, מיזוג אוויר מקורי (כולל בקרת אקלים נפרדת לנהג ולנוסע ב-Premium Pack), פתחי אוורור מאחור, תא קירור בין המושבים למשקאות ולמזון ומערכת שמע עם שליטה מההגה, הכוללת נגן CD ו-MP3 ושישה רמקולים. כמו כן, ישנם 3 שקעים של 12V.

    פנים הרכב

    העובדה שהמיניוואן מרווחת די ברורה, אבל ה-5008 לא מסתפקת בזאת. ראשית, תא הנהג מעוצב באופן כזה המקנה לנהג תנוחת ישיבה מוגבהת ושדה ראייה נרחב. תחת השמשה, נפרס לוח מחוונים נעים ויעיל בעיצוב ארגונומי, כאשר ניכר שהוקדשה מחשבה לצורך של הנהגים והנהגות לקרוא בקלות את כל הנתונים, מבלי לאבד ריכוז בנסיעה.

    מאחורי תא הנהג, מושבי המיניוואן האחוריים מאופיינים בגמישות ובמודולאריות, וכל אחד מהם ניתן לקיפול בנפרד. כאשר מקפלים גם את המושב ליד הנהג, ניתן להעמיס ב-5008 מטענים באורך מרשים של 2.76 מ'. במצב 5 מושבים (כשמקפלים את השורה השלישית, בלבד) מתקבל תא מטען עם תכולה של עד 823 ל'.

    אם מדברים על מטענים, כיאה למיניוואן משפחתית, מכונית זו של פיג'ו מציעה שלל מקומות אחסון חכמים, כולל אחסון מקורר בנפח 10.5 ל' בקונסולה המרכזית, עם מעמד לכוס ולשני בקבוקי חצי ליטר, תא כפפות, תא אחסון מתחת להגה, וכן תאי אחסון בדלתות ובדפנות.

    המנוע וחוויית הנסיעה

    ה-5008 מגיעה עם מנוע בנפח 1.6, עם הספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 24.4 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים קדמיים, מסוג TIPTRONIC. נתונים טכניים אלה מיתרגמים למהירות מרבית של 195 קמ"ש ולתצרוכת דלק של 11 ל' ל-100 ק"מ, בנסיעה עירונית, ו-7.7 ל' ל-100 ק"מ בנסיעה בין עירונית.

    מנוע ה-1.6 מתאים היטב למכונית ומבצע את מלאכתו נאמנה, גם כאשר מאתגרים אותו קצת מבחינת מהירות או משקל. ביחד עם העיצוב הכללי של הרכב, הפיג'ו 5008 מעניקה יופי של חווית נהיגה לכל המשפחה.

    לסיכום

    פיג'ו 5008 היא מכונית מרשימה, נוחה ומצוידת היטב. ככזו, היא ראויה לציון, הן בפני עצמה והן בהשוואה לדגמים מקבילים של יצרניות אחרות, כגון הסיטרואן C4 גראנד פיקאסו, הרנו גרנד סניק, או הקיה קארנס.