פיג'ו 308 החדשה – מבחן דרכים

  • פיג'ו 308 החדשה

    בשנה שעברה קיבלה ספינת הדגל של פיג'ו – מכונית פיג'ו 308 החדשה – טפיחה רצינית על השכם כאשר בתערוכת הרכב בז'נבה היא נבחרה למכונית השנה האירופאית ועקפה (תרתי משמע...) דגמים שנחשבו ליוקרתיים יותר בדרך לתואר הזה. כאן בדיוק נמצא הסוד של הפיג'ו 308, לכאורה רכב משפחתי סטנדרטי, שמצליח להפגין ביצועים מעולים על הכביש ולשדר שיק של מכונית אופנתית. לקחנו את הפיג'ו 308 למבחן דרכים כדי להתרשם מההישג הזה.


    פיג'ו 308 החדשה – קלה יותר, חזקה יותר
     
    אותו הישג ניכר כבר בעיצוב. מצד אחד, חייבים להודות שבמראה של הפיג'ו 308 החדשה יש משהו "פולקסווגני" שמזכיר קצת את העיצוב המיושב והשמרני של הגולף, אבל מצד שני, המעצבים של פיג'ו הכניסו ב-308 לא-מעט אווירודינמיות עם החוטם הבולט וכמה קילוגרמים טובים שירדו מהרכב בהשוואה לדגמים קודמים, שנותנים תחושה של הסתערות קדימה – בהחלט רמז למה שציפה לנו בכביש.
     
    כשנכנסנו פנימה חיכתה לנו הפתעה נעימה – המימדים הלא-גדולים של הרכב הסתירו מושבים מרווחים, ספרטניים-למראה אבל נוחים, עם הרבה מאוד מקום לרגליים של הנהג שמספק נוחות מרבית בנסיעה. בשלב מאוחר יותר גילינו שהמקום המרווח מאפיין גם את תא המטען, עניין חשוב למי שמחפש רכב לטיולים.
     
    פיג'ו 308 החדשה – לנסוע בראש שקט
     
    התחלנו לנסוע בחשש מסוים – כמו משפחתיות רבות אחרות, גם הפיג'ו 308 החדשה מתהדרת במנוע 1.2 ליטר שאמנם ידידותי לסביבה, אבל יש לו מוניטין בעייתיים שהתמודדות עם כבישי ודרכי ישראל. שמחנו להתבדות: המנוע של ספינת הדגל של פיג'ו הוא שקט ונעים, גם כשהאצנו מ-0 למאה קמ"ש תוך 10 שניות (בדיוק כפי שהיצרן מבטיח) וגם כשהיינו צריכים להתמודד עם עליות בדרך. תיבת ההילוכים של הדגם, שהגיעה מיפן, מאפשרת מעבר נוח ואלגנטי בין שישה הילוכים וההגה קטן-המימדים (ירושה מדגמים קודמים של החברה) מספק שליטה מצוינת על הרכב – שגמע סיבובים וביצע עקיפות באלגנטיות יתרה. הקילוגרמים שירדו מהדגמים הקודמים בדרך לפיג'ו 308 החדשה לא השפיעו לרעה על כושר הספיגה שלה ומכשולים בדרך – מבורות קטנים, דרך בליטות ועד לפסי-הרעדה – נבלעו בשלדה בלי הד מיותר לנהג או לנוסעים. כל זה הגיע עם צריכת דלק מרשימה של 15 קילומטר לליטר – פחות משיא-גינס שהמכונית הגיעה אליו, ועדיין חסכני במידה לא-רגילה.
     
    מרכיב חשוב בפיג'ו 308 החדשה הוא האבזור והשליטה עליו. המהנדסים של פיג'ו הבינו משהו שהרבה מאוד יצרנים עוד לא למדו – איך לרכז את השליטה באביזרים השונים של הרכב במקום אחד נוח. כך קיבלנו מסך-מגע גדול ואלגנטי שמספק שליטה מלאה על בקרת האקלים ומערכת המולטימדיה.מבחן הדרכים שערכנו לפיג'ו 308 מציב אותה בחזית של המכוניות המשפחתיות שניתן לרכוש כיום.