יונדאי i30: נסיעה על הכביש במחלקה ראשונה

  • יונדאי i30: נסיעה על הכביש במחלקה ראשונה

    המהפך שעבר על יצרנית המכוניות הקוריאנית יונדאי מאז הקמתה בשנות ה-60 הוא די מדהים: מחברה שהחלה את דרכה כקבלנית של "פורד" שיצרה דגמים של הרכב המערבי עבור הקהל המקומי, יונדאי הפכה לאחת הנציגות המובילות של תעשיית הרכב המזרח-אסייתית בעולם כולו.


    אחד הגורמים העיקריים למהפך הזה הוא היכולת של הדגמים שלה לגרום לנהגים ולנוסעים להרגיש על הכביש כמו בטיסה במחלקה ראשונה. דגם ה-i30 של החברה הוא דוגמה טובה.

    זה מתחיל כבר בעיצוב החיצוני – המראה של היונדאי i30 מתהדר בקווים חדים, אגרסיביים ותקיפים מצד אחד, ומצד שני הם משתלבים היטב בכל סביבה (ובמיוחד בסביבה טבעית) ונראים כמו חלק מהנוף. המראה האווירודינמי של הרכב נותן למי שמתבונן בו בזמן נהיגה את הרושם שהוא מתבונן במכונית מרוץ על המסלול.

    את התחושה הזו מקבלים גם הנוסעים ברכב, בעיקר בזכות התגובה המצוינת של ההגה שמאפשרת ניווט ונהיגה נוחים וקלים על מגוון תנאי שטח. ששת ההילוכים מספקים גם הם תחושת נסיעה חלקה, ומהנדסי יונדאי השקיעו בדגם ה-i30 מאמצים מיוחדים כדי להפחית את צריכת הדלק – מהפחתת המשקל של הרכב, דרך מערכת ניהול אנרגיה חשמלית ועד לשימוש בצמיגים "ירוקים". כל אלה מספקים צריכת דלק חסכונית של 11 קילומטר לליטר.

    הפינוק האמיתי בנהיגה ב-i30 מגיע במחלקת העיצוב הפנימי והאביזרים. מדובר ברכב שיש בו הרבה מאוד מקום, גם לנהג וגם לנוסעים, עם מושבים בצבע שחור יוקרתי שמזכירים נסיעה בלימוזינה. מתא הנהג אפשר לתפעל מגוון מערכות, מגג השמש הפנורמי הניתן לפתיחה וסגירה, דרך מערכות התאורה המשוכללות ועד למערכות בקרת השמע והאקלים. תא הכפפות, בהתאם לאופיו של הדגם, מספק גם הוא הרבה מאוד מקום – אפשר להשתמש בו, בין היתר, גם לצינון משקאות!

    דגם ה-i30 הוא אחת הסיבות שהפכו את יונדאי לאחת מיצרניות המכוניות המובילות בעולם – הצבת הנהג והנוסעים בראש סדר העדיפויות.

    לדף מפרט יונדאי i30