סיטרואן C3 פיקאסו – זן ואמנות מבחן הדרכים

  • סיטרואן C3 פיקאסו – זן ואמנות מבחן הדרכים

    כמו הג'יפים העירוניים, הסיטרואן -3C פיקאסו, מבקש להביא את המיני וואנים אל חיק המשפחה. האם הצליח? בדקנו והממצאים לפניכם.

    ב-2010 הצטרף לכבישי הארץ ה-c3 פיקאסו, דגם המיני וואן של סיטרואן. מכוניות מסוג זה מציעות תא נוסעים מרווח מזה של המשפחתיות הקומפקטיות יותר וחזות מפוקחת וסולידית יותר מזו של הג'יפים העירוניים. לכן, לא היה זה מפתיע כאשר הן החלו להתחרות במשפחתיות הסדאן המוכרות.


    מראה חיצוני

    למרות שוואנים, ככלל, מציבים פחות דגש על חזות חיצונית, ניכר כי מעצבי ה-C3 החליטו להמיר את הסגנון המסורתי של הוואנים במראה יותר עגול וזורם, המאפיין מכוניות "רגילות". פנסים מוארכים וכמעט מלוכסנים מעניקים למכונית מראה כמעט אסיאתי וחדיש ומעניקים לה נוכחות, גם בהשוואה לדגמים מקבילים, כגון הטויוטה ספייס וורסו או ההונדה ג'אז.

    אבזור

    כיאה למיני וואן, ה-C3 מציבה דגש עז על פרקטיות וחסכונות. היא מגיעה מצוידת במערכת בקרת שיוט, במגביל מהירות אלקטרוני, חיישני חנייה, בשליטה חשמלית במראות וכיו"ב. בנוסף לעזרים אלה, ציידה סיטרואן את הרכב גם עם 4 כריות אוויר, שאמונות אף הן על בטיחות הנוסעים.

    פנים הרכב

    בהתאם למכונית הקרויה על שמו של הצייר הנודע פאבלו פיקסו, הסיטרואן C3 פיקאסו נראית טוב גם מבפנים. לוח המחוונים עשוי פלסטיק המשדר איכות, והבקרים השונים, במיקומם המסורתי בין המושבים הקדמיים פשוטים וברור לעין.

    מן היתרונות הנוספים של העיצוב ה"וואני" הוא יכולתה של ה-C3 להציע מרווח נאה לרגליים מלפנים ומאחור ותנוחת הישיבה הגבוהה תורמת לתחושת גובה וביטחון על הכביש.

    יתרון נוסף הוא שהמיני-וואן הצרפתייה מגיעה עם תא מטען מכובד, שהוא מלכתחילה אחת מן הסיבות המרכזיות לכך שאנשים מסוימים מעדיפים את המיני-וואן על פני הסדאן. תא המטען הוא בנפח של 385 ליטר במצב רגיל ו-500 ליטר, כאשר המושב האחורי משוך לפנים. כאשר המושב האחורי מקופל, יכולה המיני-וואן להכיל עד 1,500 ליטר. אורך ההעמסה המקסימלי של המכונית מרשים לא פחות ועומד על 2.41 מטרים. בזכות אלה, יכולה המכונית לשמש בבוקר לעבודה ואחר הצהריים ובסופי שבוע לתפקד כמשפחתית לאנשים שאוהבים לטייל בנוחות.

    המנוע וחוויית הנסיעה

    בתחום המנוע, שוב צפה ועולה הפרקטיות של הסיטרואן C3 פיקאסו. בזכות גיר רובוטי ומנוע טורבו דיזל, הצרפתייה מעניקה חיסכון בדלק, עם כ-18 ק"מ לליטר. בנוסף, שרשרת ההינע שלה מעניקה לה אחיזת כביש מרשימה, הן בנהיגה עירונית והן בנסיעות בינעירוניות.

    לסיכום

    המראה המעוצב של הסיטרואן C3 פיקאסו מסביר את שמה. יחד עם זאת, אין להתבלבל בשם האמנותי. מדובר במכונית המציבה דגש על פרקטיות וחסכוניות – היבטים אשר הופכים אותה לבחירה מצוינת, הן כמשפחתית גדולה והן כמכונית המשלבת שימוש פרטי עם שימוש למטרות עבודה.