סיטרואן C5

  • סיטרואן C5

    הסיטרואן C5 היא המייצגת את יצרנית הרכב הצרפתית בקטגוריית המשפחתיות/מנהלים. אז, מה היא יותר – משפחתית או "ניהולית"? בדקנו, כדי לגלות את התשובה.

    די במבט מבחוץ כדי להבין לאיזו קטגוריה משתייכת הסיטרואן C5. העיצוב הרחב והמרווח והקימורים העגולים מכריזים, כי מדובר במכונית לנהגים ולנהגות שרוצים לשלב יוקרה עם משפחתיות פרקטית. בחזית, סמל המותג מוטמע באופן מושלם בגוף הרכב. מאחור, השמשה האחורית קעורה ומשלבת מראה ספורטיבי עם ראות מצוינת, ובצדדים, גלגלי סגסוגת קלה, בקוטר 16 - 17 אינץ' משלימים את הרושם.


    פנים הרכב

    כבר עם הכניסה למכונית ניתן לראות כי ההבטחה של המראה החיצוני מתממשת. המושבים הקדמיים והאחוריים נוחים להפליא, עם שפע של מקום לרגליים ולראש. לוח המחוונים מקרין איכות חומרים והרכבה, וכולל מבחר גדול של אפשרויות ובקרות שליטה על מערכות הרכב השונות. תאורת הפנים עדינה ומתוכננת היטב וכוללת תאורה על ידית ההילוכים שמאופיינת בגודל טוב ונוח. לכל המושבים משענות יד נוחות, ומאחור ישנן גם תושבות לכוסות.

    אבזור

    כיאה למכונית בדרגה גבוהה יותר מן הסטנדרט, ה-C5 מציעה חבילת אבזור מפנקת ואף מגיעה בשלושה סטנדרטים: Exclusive, Comfort ו-Dynamique. בכל רמות האבזור ישנם פתחי אוורור מתכווננים מלפנים ומאחור, מערכת שליטה על מערכת השמע בהגה ומערכת שיוט. אם כבר מדברים על מערכת השמע, כל הסטנדרטים מצוידים במערכת הכוללת CD, MP3 ושישה רמקולים. סטנדרט ה"דינמיק" מצויד גם בבי טונר עם אנטנות מובנות בחלונות. ה"קומפורט" וה"דינמיק" מצוידים גם בחיבור בלוטות'. לרשימת האביזרים מצטרפות עוד תוספות חשובות, כגון מחשב דרך, בקרת שיוט והגבלת מהירות, חיישני אורות וגשם (אם רק היה יותר כזה בארץ), מראות עם שליטה חשמלית ו-7 כריות אוויר (למכונית 5 כוכבים במבחני ריסוק).

    מנוע ונסיעה

    כל האביזרים והעיצובים לא היו עוזרים לסיטרואן, אם חווית הנסיעה והפרקטיות שלה לא היו עומדות במבחן. למרבה השמחה, גם בתחום זה המכונית לא מאכזבת ומצדיקה את מקומה בקטגוריה שלה. מתלים פניאומטיים חכמים מתמודדים היטב עם מרבית המהמורות בדרך, והעיצוב החכם מספק נסיעה שקטה. על הנסיעה החלקה מופקדת תיבת הילוכים בעלת 6 הילוכים, אשר חולשת על מנוע 1.6 טורבו יעיל וחסכוני. זה האחרון, אשר מחליף את מנוע ה-2 ליטרים, מעניק 156 כ"ס ומהירות מרבית של 210. כל זאת, בתמורה ל-14.9 ק"מ לליטר, במקום 8.9 לליטר בדגם הקודם ופליטת CO2 מופחתת.  

    לסיכום

    הסיטרואן C5 בהחלט מעניקה חוויית נסיעה מרשימה ומפנקת. אף על פי שבדומה לפיג'ו 508, היא אינה נחשבת למכונית יוקרה, היא מביאה ליצרניה ולבעליה הרבה כבוד. אין ספק שהנוהגים בה ונוסעיהם יפיקו ממנה הנאה רבה בדרכים, הן כמכונית משפחתית והן כרכב מנהלים.