סיטרואן C4 – צרפתייה במבחן

  • סיטרואן  C4 במבחן

    ה-C4 של סיטרואן היא התשובה של יצרנית הרכב הצרפתית למעוניינים במשפחתית משודרגת. בהתאם לקטגוריה זאת, היא מציעה חבילה עשירה ששווה לבדוק – אז בדקנו.

    המהדורה העדכנית של הסיטרואן C4 המשפחתית, מפתיעה עם מפרט מרשים, שלא היה מבייש גם מכוניות מקבוצות מחיר גבוהות ממנה. מהבחינה הזאת, מדובר במכונית שגם נהגים ונהגות שבדרך כלל אינם נמנים עם חובבי המותג עשויים להתעניין בה.


    מראה חיצוני

    הסיטרואן C4 ממשיכה את המגמה של יצרנית הרכב הצרפתית, בשנים האחרונות, להתרחק מעט מן המראה הייחודי שאפיין אותה מזה עשורים. יש מי שאהבו את אותו עיצוב שונה, אבל מבחינתנו, העיצוב החדש יפה בהרבה. חזית הרכב משדרת יוקרה ועוצמה, בעוד הצדדים מעוטרים בקווים מפוסלים ובפסי כרום המשדרים חדשנות ועידון.

    אבזור

    ה-C4 מגיעה עם חבילת אבזור מכובדת בהחלט, אשר כוללת, בין השאר: בקרת אקלים מפוצלת ובקרת שיוט, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, וכן חיבור בלוטות', שקע V220 ואפילו מסאז' במושבים הקדמיים. פיצ'רים נוספים, שניתן לתהות מדוע לא רואים אותם יותר, הם אפשרות לשינוי צבעי התאורה בלוח המחוונים, ולהחלפת צלילי ההתראה של הרכב בקולות אחרים. ראוי במיוחד לציין את מערכת הזיהוי לרכב עוקף בשטח המת, אשר מראה שסיטרואן חשבו לא רק על בידור ופינוק, אלא גם על הבטיחות.

    כוח וחוויית הנסיעה

    מבחינת מנוע וכוח, ל-C4 לא חסר דבר. מנוע 1.6 ל' טורבו מספק 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ומאפשר מהירות מרבית מרשימה של 214 קמ"ש. אמנם מהירות זאת אסורה בארץ, כמובן, אבל סביר להניח כי משפחתית המתמודדת בגבורה עם מהירות של יותר ממאתיים קמ"ש תתמודד היטב גם עם מחצית ממהירות זאת. לצד כל אלה, תיבת הילוכים רובוטית מעניקה למכונית ביצועים חסכניים בדלק, כך שכל הכוח הזה לא בא על חשבון החיסכון.

    אלמנטים נוספים אשר משפיעים על חוויית הנסיעה הם המתלים חזקים, אשר מתמודדים היטב עם מרבית המכשולים הסבירים, וכן, תכנון חכם שיוצר שקט יחסי בתא הנוסעים. השקט הזה מחזיק מעמד אפילו במהירות גבוהה יותר, כגון בנסיעות בינעירונית.

    לסיכום

    הסיטרואן C4 מתמודדת בגבורה מול מתחרות כגון פורד פוקוס ויונדאי i30. עם מפרט עשיר ונתונים מצוינים גם בזירות האחרות, לא נותר לנו אלא להסכים שבהחלט שווה לבחון את הצרפתייה הזאת.