סיטרואן C3 פיקאסו – כמו יצירה במוזיאון

  • סיטרואן C3 פיקאסו – כמו יצירה במוזיאון

    השם "פיקאסו" אותו בחרו אנשי סיטרואן לתת לדגם C3 שלהם מזמין לא-מעט בדיחות על חשבון החברה הצרפתית שלא מתאפיינת בעודף צניעות. אבל כמו במקרים של דגמים נוספים רבים של החברה הסיטרואן C3 פיקאסו מצדיקה את היומרה שמאחורי השם שלה. יש בדגם הזה, מבחינת מראה ותפעול, שלמות מסוימת שמזכירה יצירה שתולים במוזיאון.



     

    סיטרואן C3 – המיקרוואן המושלמת

    השלמות הזאת נובעת מהשילוב של הסיטרואן C3 פיקאסו בין מרכיבים מרכב משפחתי ומואן באופן שמנצל עד למקסימום את היתרונות משני סוגי הרכבים. היא שייכת לקטגוריית מכוניות המיקרוואן – משפחתיות עם הרבה מאוד מקום בתוכן – והיתרון שלה על דגמים של יצרניות אחרות באותה קטגוריה בולט: בספייס ורסו של טויוטה תמצאו עיצוב פנימי ספרטני ומדכא, הקיה סול הרבה פחות מרווחת, והמריבה של אופל מתאפיינת בצריכת דלק גבוהה. המהנדסים של סיטרואן תכננו את ה-C3 פיקאסו מתוך מחשבה על הכשלים שמלווים דגמים אחרים בקטגוריה, ונתנו לנהגים ולנוסעים שלמות חסרת-תקדים במונחי עיצוב, נוחות והתנהגות על הכביש.

    סיטרואן C3 – הרבה מקום בפנים, יעילות חסרת-תקדים על הכביש

    העיצוב של הדגם מתהדר במראה מרובע, ידידותי אבל גם תקיף שנותן תחושה מזמינה להרבה מאוד נוסעים בפנים. העיצוב הזה מעיד גם על המרחב הגדול שהסיטרואן C3 פיקאסו נותנת לנוסעים שלה: הדגם מספק הרבה מאוד מקום, לאורך ולגובה, לנוסעים במושבים הקדמיים והאחוריים וגם למטען. קיפול המושבים יכול להגדיל את קיבולת המטען ללא פחות מ-1500 ליטרים ולהפוך את הרכב למצוין עבור טיולים שדורשים הרבה ציוד.

    הסיטרואן C3 פיקאסו היא דגם מצוין למסעות ארוכים באופן כללי, במיוחד בזכות צריכת הדלק המינמלית שלה – 15.1 קילומטר לליטר. כך שאם אתם צריכים להעביר מטען כלשהו ממקום למקום, אפשר לקפל את המושבים האחוריים ולצאת לדרך, וביציאה המשפחתית בשבת עם הילדים, אפשר להחזיר את המושבים למקום ולעשות את אותו הדבר – ובשני המקרים תעשו את זה בעלות נמוכה. את הסיטרואן פיקאסו C3 ניתן לרכוש עם מנוע בנזין או מנוע דיזל, כאשר לקוחות רבים מעדיפים את גרסת הדיזל שהוכיחה התמודדות טובה יותר ומאומצת פחות עם תנאי כביש שונים. בהקשר זה יש לציין שבשני סוגי המנוע, הדגם מצויד בתיבת הילוכים ידנית בלבד, שתורמת לביצועים, לנוחות הנסיעה ולחסכנות בדלק, אבל גם דורשת זמן הסתגלות מסוים.

    הסיטרואן C3 פיקאסו באמת היתה יכולה לככב בין יצירות המופת הגדולות במוזיאון – אבל אנשי החברה החליטו לתת לה לדהור על הכבישים במקום. הרווח במקרה הזה הוא כולו של הנהגים והנוסעים.