האם יונדאי i30 ממשיכה את "ההצלחה השקטה"?

  • האם יונדאי i30 ממשיכה את "ההצלחה השקטה"?

    לכבוד יום ההולדת ה-6 של היונדאי i30 בדקנו מה יש לקוריאנית לחדש בדגם 2013.

    בשנים האחרונות ידע ענף הרכב תחרות גוברת והולכת על לבו של הלקוח. לאור זאת, מותגי רכב המבקשים לשמר את מקומם, או אפילו להתקדם, אינם יכולים לקפוא על השמרים. כך, למרות שיונדאי נהנית בארץ מהצלחה מרובה, יצרנית הרכב מקוריאה בחרה שלא לנוח על זרי הדפנה והיא מוסיפה לחדש ולהתרענן. בהתאם לרוח החתירה לחדשנות, יונדאי i30 מהווה שינוי כיוון מן הדורות הקודמים של הדגם, ומיישרת קו עיצובי עם המילה האחרונה בענף הרכב. בתי הגלגלים הרחבים, זווית השמשה האווירודינמית והפנסים המלוכסנים, המעוטרים בפנסי לד, משווים לה מראה שובה-עין ואפילו מעט נועז. מכיוון שהתעוררה סקרנותנו, החלטנו להעמיק ולבדוק.


    אבזור

    מבחינת אבזור, ה-i30 מגיעה בשלושה סטנדרטים – 1.4 ל' ידני, 1.6 ל' Inspire ו-1.6 ל' Premium, ומציעה חבילה סולידית ומכובדת בכולם. חבילה זו כוללת, בין השאר, מסך מגע בגודל 7 אינץ'. עיצובו לא רק יפה, אלא גם נעים לקריאה, ומאפשר לנהג חוויית ניווט נוחה. כמו כן, מצוידת המכונית במחשב דרך, מערכת שמע MP3 מקורית הנשלטת מההגה, ובדגם הפרימיום, גם בקרת שיוט. לא פחות חשוב, מבחינת הבטיחות, שבע כריות אוויר (כולל כרית ברכיים) אמונות על שלום הנוסעים וגם ההגה קורס במקרה של תאונה. 

    פנים הרכב

    תא הנוסעים של היונדאי מעוצב, מרווח ונוח, הן מבחינת המקום לרגליים והן מבחינת הגובה, זאת למרות הזווית החדה יותר של השמשה הקדמית. סביר להניח כי המושבים יהיו נוחים למרבית הנוסעים הפוטנציאליים. גם במושבים האחוריים המרווח לרגליים יתאים בהחלט לנוסעים עד גובה ממוצע לפחות. תא המטען, אף הוא, מרווח ופרקטי, ומשלים את הרושם של מכונית משפחתית המותאמת היטב לקטגוריה שלה. 

    חוויית הנסיעה

    מבחינת כוח, עם מנוע של כ-1,400 סמ"ק ו-135 כוח סוס (בדגם האוטומט 1.6 ל'), היונדאי i30 מספקת את הסחורה. תיבת 6 הילוכים הופכת את הקוריאנית ליעילה וחסכונית בדלק, גם בשעת נהיגה בפקקים העירוניים.

    לשליטה המוגברת ברכב באמצעות ששת ההילוכים, מצטרף גם ההגה, שמציע שלושה מצבים לבחירה: מצב נוחות, רגיל וספורט.

    מבחינת המתלים, המכונית מתמודדת לא רע עם מרבית המהמורות המתונות שניתן לצפות להן בכביש. כשמצרפים זאת למושבים הנוחים והמרווחים, מתקבלת חווית נסיעה נוחה ומשרת ביטחון.

    לסיכום

     יונדאי i30 ממשיכה את מגמת השיפורים שהחלה לפני כשלוש שנים. היא נראית נועזת יותר, מעוצבת בקפידה ומספקת מענה הולם בכל הסעיפים. בזכות המראה החדיש, נוחות הנסיעה והדגש העז על הבטיחות, ניתן בהחלט לומר כי יונדאי ערוכה להתמודד מול מתחרות בקטגוריה שלה, כגון הסיאט ליאון, טויוטה אוריס וסובארו אימפרזה.