סיטרואןC4 פיקאסו – צריכת דלק

  • סיטרואן c4

    לא מעט אנו רואים מכוניות העוברות מתיחות פנים במהלך השנים בין דגם אחד למשנהו, שינויים מרחקי לכת ופחות כגון התאמת הרכב לטכנולוגיות עכשוויות (כגון GPS, מערכות בלימה מתקדמות וכו) ולעיתים אף שינויים קיצוניים מכך. דוגמה אחת לכך הינה הצמדת שמו של הצייר המפורסם בעולם, פיקאסו, כשם משנה לדגם הC4 המעולה של חברת סיטרואן.


    אלא שבדומה לסגנון ציוריו המיוחד, המוכר והמעוות (יש לציין) של פיקאסו, נדמה כי ניסו בחברת סיטרואן ל"עוות" את המכונית הנמוכה, שעתה הפכה לגבוהה. אם נביט עליה, נבין כי אינה ג'יפ חלילה וגם לא מיניוואן, אלא מכונית קטנה וחמודה שעברה הגבהה המוסיפה טעם לכל המביט בה וכמו כן, עברה שינוי משמעותי בצריכת דלק.

    לצד השינוי הבולט לעין של הC4 נכנסו לתוקף שינויים מכאניים הקוראים תיגר על רכבים אחרים בקטגוריה. למשל, כאשר מדובר ברכבים קטנים, הרי שמן הצפוי כי נתוני הביצועים יהיו נמוכים יותר ולעומתם צריכת הדלק תעלה משמעותית. וזה בדיוק מה שעשו.

    בבחינת תצרוכת הדלק של הC4, מדובר במגמת שינוי נכבדה מדגמים פשוטים יותר כגון הc1 או הc3, וכאן אולי לראשונה, גם מדובר ברכב בעל יכולות וביצועים טובים ביחס לקודמיו.
    הC4 מתהדרת בנתון מעולה של צריכת דלק שאינו מובן מאליו למתחרים בקטגוריה ככלל ולצרפתיות הידועות כזללניות בפרט – עם 15 ק"מ לליטר.

    בבחינת נתון זה, ובצירוף מרכיב הנוחות הצרפתית הידוע, יש לקחת בחשבון כי שילוב של השניים אינו מספיק וכי חסרה הצלע השלישית והיא הביצועים. אם ננתח את ביצועיה של הC4, ניתן לראות כי ביחס לקטגוריה בה היא מתחרה, ביצועי המנוע (1.2) אינם עולים בקנה אחד עם ביצועי המתחרים.

    ובכל זאת, אם נסכם את הC4 כמכלול; נראה כי בצריכת דלק היא מהחזקות והמדהימות בקטגוריה. ועם זאת, אם נביט על הרכב כמקשה אחת - העיצוב מעודן ונקי, האבזור אכן ברמה טובה ומבחינת ביצועים הC4 אינה עומדת מול המתחרים תוך שהמנוע מפיק כוח נחמד בלבד בכביש עירוני וטובים למד בבינעירוני (אך זהו לא נתון משקף).