שר התחבורה מתנגד לשווי שימוש לדלק

  • שר התחבורה מתנגד לשווי שימוש לדלק

    תשלום שווי שימוש לדלק, יביא להכנסות מיסים של מיליארד ₪
    במסיבת עיתונאים שערך שר התחבורה ישראל כץ הוא הביא את עמדתו בסוגיות שעלו לאחרונה בתחום המיסוי על הרכב. השר טען כי הרעיון של האוצר לכרוך את שווי השימוש ברפורמה של ענף הרכב שנועדה להגביר את התחרות, לא יאושר שכן אין זה קשור כלל עם הגברת התחרות בענף הרכב.
    4/9/2012

    שר התחבורה ישראל כץ מתנגד בתוקף לרעיון האוצר לפצל מחדש את שווי שימוש לרכב צמוד לפי ערך רכב ודלק בנפרד. לטענתו השינוי יביא להכנסות ממיסים בסך של כמיליארד ₪, על גבם של הנהגים ברכב צמוד. כץ טען כי היוזמה החדשה של אגף התקציבים באוצר, לא תיכלל בחוק ההסדרים לשנת 2013. לדעתו היא גם לא תקבל את תמיכתם של חברי הכנסת. זהו ניסיון לפתוח מסלול נוסף לגביית מיסים מענף הרכב מהלך שהשר מתנגד לו.
    רפורמת מיסוי ירוק- השר כץ, גם מתנגד ליקור המיסוי הירוק, בטענה כי הדבר ימנע את המעבר של הציבור למכוניות קטנות ולא מזהמות ובכל מקרה טוען השר כי הדבר יביא בסך הכל לתוספת הכנסות של כ- 400 מילון ₪ לשנה.
    הגברת התחרות בענף הרכב- שר התחבורה אמר כי החל מתחילת 2013, הם יפעילו סעיפים ברפורמת ועדת זילכה שיגבירו את התחרות ויוזילו את מחירי המכוניות.
    יד ראשונה מליסינג- יותר לחברות ליסינג למכור מכוניות חדשות ללא רישום בעלות ראשונה. הבעלות תירשם ישירות לרוכש.
    יבואן זעיר- יתאפשר ליבואנים זעירים לייבא עד 20 מכוניות עד גיל שנה, שירכשו מדילרים בחו"ל ולמכור אותם בארץ.
    שוק תחרותי בחלקי חילוף- יותר יבוא חופשי של חלפים לרכב שאינם בטיחותיים. במשרד יגדירו את החלפים הבטיחותיים הניתנים לייבוא כחלק מקורי, או תואם OEM העומדים בתקניים בינלאומיים. כל החלפים האחרים שאינם בטיחותיים יותרו לייבוא חופשי ומחירם ירד.
    יבוא אישי לרכב- בעניין היבוא האישי, ציין השר כי יותר לייבא משאיות, אוטובוסים ואופנועים. תקופת האיסור על העברת בעלות תתקצר לשנה לעומת שנתיים כיום. במשרד מגבשים תוכנית להסמכת יועצים לייבוא רכב והם בלבד יורשו לעסוק בנושא.
    שיפור השירות- במסגרת שיפור השירות יופעלו עמדות מידע אוטומטיות שניתן יהיה לקבל באמצעותם מידע על מהות הבעלות על הרכב, מעורבות הרכב בתאונה, בעלויות השלכות בטיחותיות הכל בתמורה של 10 ₪.
    דיווח על "קריאה לשירות"- יבואני הרכב יחוייבו למסור מידע על קריאה לתיקון תקלות (ריקול) למכוניות אותם הם מייצגים גם למכוניות שיובאו ביבוא אישי.


    באדיבות אתר הרכב אוטוקום- פתרונות תחבורה
    www.autocom.co.il